'Dah ada anak pun bodoh' - Pampers, najis ditemui di gelongsor Taman Tasik Titiwangsa



Baru lima jam dibuka, namun sudah ada tangan individu yang tidak bertanggungjawab melakukan vandalisme di Taman Tasik Titiwangsa. Perbuatan itu mengundang kemarahan netizen di media sosial.

Biarpun kejadian itu berlaku beberapa minggu lalu, namun masih ada yang tidak belajar dari kesilapan. Dalam kes terbaru, ada ibu bapa yang tidak bertanggungjawab meninggalkan lampin pakai buang di taman permainan kanak-kanak. Lebih teruk lagi, pengunjung juga menemui kesan najis di gelongsor. 

"Beginilah keadaannya yang dapat dilihat di Taman Tasik Titiwangsa yang baharu sahaja lagi dibuka semula untuk kegunaan awam. 


"Beginikah cerminan sikap masyarakat kita, dengan penjagaan kebersihan semasa menggunakan kemudahan awam di tahap paling minimal, dengan lampin pakai buang yang dicampak merata-rata. 

"Walhal, tong sampah telah disediakan di setiap sudut di tamna awam tersebut untuk kemudahan orang ramai menjaga kebersihan. Tetapi beginikah rakyat Malaysia, hanya mampu berada di tahap minda kelas ketiga?" tweet dari Informasi Wilayah di Twitter yang juga menyertakan beberapa gambar sebagai bukti. 

Netizen juga kesal dengan apa yang berlaku dan memberi beberapa cadangan kepada pihak berkenaan agar kejadian seperti itu tidak lagi berulang. 



Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih

No comments

Powered by Blogger.