(Video) 'Driver gila!' - Penunggang motosikal dirempuh kereta dipandu laju dari belakang



Viral di media sosial klip video dashcam seorang penunggang motosikal terselamat dari kemalangan yang hampir meragut nyawanya. 

Dalam kejadian yang berlaku pada jam 8.43 malam Sabtu lalu di sebatang jalan yang menuju ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu, kelihatan seorang penunggang motosikal sedang memotong kenderaan di hadapannya di lorong kiri. 

Secara tiba-tiba datang sebuah kereta yang dipandu dengan laju di lorong kiri memasuki lorong tengah lalu merempuh penunggang motosikal terbabit menyebabkan mangsa terseret jauh. 

Kemalangan itu menyebabkan kereta itu hilang kawalan dan terbalik serta terseret lebih 100 meter di depan. 

Video juga menunjukkan penunggang motosikal itu selamat dan segera beralih ke tepi jalan untuk mengelakkan dari dilanggar kenderaan lain. 


Tidak diketahui nasib kedua-dua mangsa, namun kejadian itu membuatkan netizen tergamam kerana kemalangan seperti itu kebiasaannya boleh meyebabkan kehilangan nyawa. 

Netizen juga mendoakan mangsa tidak mengalami sebarang kecederaan serius. 

Para pengguna jalan raya dinasihatkan memandu dengan cermat dan mematuhi had laju yang ditetapkan bagi mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku. Jangan disebabkan kecuaian anda, orang lain menjadi mangsa. 


Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih

No comments

Powered by Blogger.