'Tak takut la b*do, k*te korang takde ke?' - Ini respon budak basikal lajak bila polis suruh lapor aktiviti haram diorang



Pihak polis baru saja meminta kerjasama orang awam untuk melaporkan sebarang kegiatan geng basikal lajak. Namun, respon dari salah seorang penggemar aktiviti itu amat mengejutkan. 

Remaja yang masih bersekolah dan menggunakan nama @nish.steady di Instagram atau nama sebenar Danish Irfan mengakui tidak gentar dengan amaran itu, seolah-olah mencabar pihak polis mengambil tindakan terhadapnya. 

"Tak takut la b*do. Oklah tu kami main lajak pade kami main ade dara orang sedapkan. K*te korang takde ke?" tulisnya di Instagram. 


Tragedi demi tragedi berlaku melibatkan geng basikal lajak, namun golongan ini seakan-akan tidak serik dan berkeras menegakkan aktiviti mereka tidak menyalahi undang-undang mahupun mengganggu orang lain.

Tidakkah mereka sedar perbuatan mereka itu bukan sahaja membahayakan diri, tetapi juga membahayakan pengguna jalan raya lain? 

Teguran sudah diberi, tetapi itulah respon dari geng basikal lajak. Maka, sewajarnya pihak polis mengambil tindakan tegas terhadap remaja yang terlibat dengan aktiviti yang tidak berfaedah ini. 

"Kau kalau nak guna ayat backup biar pakai otak bro. Kitorang risaukan korang. Kau tak tengok ke yang dah berapa ramai mati, eksiden, masuk hospital sebab main basikal lajak ni? Tak kesian ke pada mak dan ayah? 

"Tak kisah ke kat orang sekeliling? Jalan tar tu bukan korang je gunakan. Kalau korang tak eksiden pun, orang lain boleh eksiden sebab nak mengelak korang. 

"Macam yang terjadi pada aku minggu lepas, nyaris terlanggar budakbudak duk main lajak kat tengah jalan sampai tak ada ruang aku nak lalu. Jangan fikirkan diri sendiri je bro, fikirkan orang lain juga," kata netizen. 

LAPORAN BERKAITAN

Jika Anda Rasa Artikel Ni Berguna, Silakan Klik Button Like Dibawah. Terima Kasih

No comments

Powered by Blogger.